Interior Design
In de afgelopen jaren komt het steeds meer naar voren dat een kantoorruimte niet zomaar
een werkruimte is maar een verlengstuk moet zijn van het product, dienst of
een weergave moet zijn van het profiel van de organisatie.
De "missie" en de doelstellingen en de "visie" op de toekomst bepalen de sfeer en
identiteit van de organisatie. Deze vormen de basis voor een "makeover" of een verbouwingsplan
binnen de organisatie.
Samen met de opdrachtgever wordt er gewerkt aan creatieve en functionele oplossingen,
de afdelingen facilitair-ict-marketing en MT zijn altijd nauw betrokken in dit voortraject.
De ideeën en wensen van de opdrachtgever worden vertaald naar kleur, materiaalkeuzes, lichtbronnen
en indeling van de werkruimtes. Bestaande meubels balies en andere objecten worden op verzoek meegenomen
in het ontwerp. De uiteindelijke sfeer, comfort en functionaliteit vormen een nieuw
totaalconcept.
Het ontwerp wordt projectmatig op papier gezet, materiaalmonsters en kleuren worden bekeken en gekozen,
werkvloerindelingen en accenten worden uitgewerkt in schaaltekeningen. Terwijl de dagelijkse productie
gewoon door gaat begeleid de ontwerper de uitvoering, coördineert hij de werkzaamheden en is
eindverantwoordelijk voor het gehele implementatieproces.
|